duminică, 6 martie 2011

femeia ca otravă la Gustave Flaubert

terminai de citit "Doamna Bovary" de Gustave Flaubert....voiam să citesc cartea asta de prin clasa a 6-a ....am luat-o de la Eliza,care o citise deja.

Este vorba despre medicul Charles Bovary care nu a avut noroc de femei bune.A doua soţie -Emma- îi face viaţa un calvar,dar el ,orbit de dragoste,nu îşi dă seama.La sfârşit mor amândoi,fetiţa lor rămânând singură şi săracă.

Sunt 3 motive care mă fac să spun că NU mi-a plăcut cartea :
1.apar victime după victime.La început Emma(victimă a vieţii) ,care nu este iubită aşa cum îşi doreşte...apoi soţul ei(victimă a Emmei)...apoi fetiţa - victimă a gândirii iraţionale a părinţilor ei.
2.spiţerul este considerat un om bun...după părerea mea el poate fi omologul unui politician român din zilele noastre.
3.cei doi amanţi ai Emmei (Leon şi Rodolphe)...atât de diferiţi...şi totuşi,atât de asemănători , mă duc cu gândul la plopii din faţa blocului : deşi îţi plac,trebuie tăiaţi !

Cartea este prea tristă pentru felul meu de a gândi .

Niciun comentariu: