miercuri, 13 aprilie 2011

filmul ca o gură de nepăsare

mi-a sugerat cineva să mă uit la scurtmetrajul "portret de familie"... l-am văzut pe youtube.com ... ideea filmului îndeamnă la visare ... Valeriu Butulescu a spus o frază de ţinut minte : "Abia aştept să mă trezesc din somn, să pot visa cu adevărat." ... este vorba de un tip pe nume Mihai care îşi dorea să facă numai muzică şi cei din jurul lui nu erau de acord cu atitudinea acestuia ... "A visa nu înseamnă a aştepta şi împlinirea visului." - Miguel de Unamuno şi ..."Când ai virtuozitatea în sânge...ai cânta pentru nimic...ai plăti ca să cânţi." - Fritz Kreisler... asta spune tot ! ... filmul poate influenţa un tânăr ... îl poate motiva, zic eu .

alt scurtmetraj pe care l-am vizionat a fost "Amatorul" cu o idee extraordinară, la care nu m-aş fi gândit niciodată ... prestarea de servicii : un om era dispus să asculte înjurăturile altora care aveau probleme ... dar "Fără pasiune nu te poţi realiza nici ca cerşetor." - Vasile Ghica.

mi-a zis Horia să urmăresc filmul "The Bucket list" (Ultimele dorinţe) cu argumentul că o să preţuiesc viaţa mai mult după ... aiurea ! ... au fost realizate mai multe producţii pe acelaşi calapod ... şi în cartea lui Andrei Ruse, "Soni", e aceeaşi idee ... chestia e dacă chiar se încearcă salvarea sau "salvarea" celor pe care îi iubim, când sunt într-o situaţie ca asta ... nu pot să spun, însă, că filmul m-a lăsat rece ... chiar m-a emoţionat atitudinea moşului bogat !

Concluzie (la toate cele trei creaţii) : niciodată nu e prea târziu !

Niciun comentariu: