marți, 3 ianuarie 2012

cărţi de citit - 24

. "Un erou al timpului nostru" de M. I. Lermontov .

Iată cu ce mi-am ocupat eu noaptea! Iniţial alesesem o altă carte, însă titlul acesteia m-a convins.
E o carte bună. De altfel, am scris numai despre cărţile care mie mi s-au părut bune.
Personajul principal al romanului, Grigori Alexandrovici Peciorin, are o putere psihică fantastică, multe defecte şi enervantul obicei de a se plictisi repede.
Portretul lui Peciorin este contruit de personajul Maxim Maximîci, care îl prezintă drept un tip ambiţios, încăpăţânat şi inteligent. Apoi jurnalul personajului confirmă aceste însuşiri, Peciorin dovedindu-se şi un bun narator.
Relaţia cu celelalte personaje ale romanului se dovedeşte una cu multe feţe.
Mă rog, ar fi multe de spus... Însă, oricât de multe lucruri aş spune eu, nu fac nimic, dacă nu citiţi romanul!
O să mai caut şi alte opere ale autorului rus!

P.S. : Mulţumesc, Liviu Andrei, că mi-ai recomandat Lermontov!

Niciun comentariu: