duminică, 17 martie 2013

unde-i poetul? / la întâlnire cu cititorii săi. / cu amândoi?

astăzi în oraş a fost prezent Nicolae Prelipceanu (gluma din titlu îi aparţine). un poet pe care îl iubesc mult. m-am bucurat tare că am avut ocazia să aud live poezia mea favorită din toată creaţia sa de până acum: "Ion de la gară", pe care o ştiu pe de rost; e normal, am citit-o de zeci şi ascultat-o de sute de ori.
personalitatea sa pregnantă denotă rezistenţa conştienţei pure. sper ca "la pierderea speranţei" să nu fie ultimul volum semnat de Prelipceanu, că tot îi place să spună c-a îmbătrânit. (oamenii la 70 de ani nu sunt bătrâni, serios!)
de asemenea, momentele când actorul Angel Rababoc a citit din opera poetului au fost speciale, a reuşit să transmită multe, conturând ideea că arta actorului nu este nimic altceva decât magie.
(ca orice om stupid, mi-am uitat aparatul foto acasă)


tradusă în catalană, episodul 2. Pere Besso ştie să facă surprize.

'Lletres a Roxana'

1.
Tu ets el gran poeta? salut
jo sóc una petita poeta
escric amb por i menyspreu
una xafarderia redundant tanmateix
com si un amic fóra més important que una amiga
bon matí
excuses pel retard he vomitat
què hem de fer hui?
2.
La festa continua
3.
no em justifique
en ma casa algunes formigues s’infatuen
la resta és de cintura delicada
4.
Una resposta
no necessite tacons per a estar a l’altura


'Scrisori către Roxana'

1.
tu eşti marele poet? salut
eu sunt mica poetă
scriu cu teamă şi dispreţ
o chestie redundantă de altfel
un prieten parcă e mai important ca o prietenă
bună dimineaţa
scuze pentru întârziere am vomitat
ce avem de făcut azi?
2.
petrecerea continuă
3.
nu mă justific
în casa mea câteva furnici sunt infatuate
restul au talia subţire
4.
un răspuns
nu am nevoie de tocuri să fiu la înălţime

Niciun comentariu: