luni, 12 decembrie 2011

alarmă!

Astăzi ne aduse profa de latină tezele şi, ghiciţi ce, am luat 7. Da, eu, copilul care se duce la olimpiadă.
Păiiii... În primul rând, nu îmi corectase un exerciţiu, îi zisei, îl corectă şi tot nu îmi mări nota.
În al doilea rând, la exerciţiul de declinare aveam să declinăm sintagma "ficus alta". Pe "alta" l-am declinat corect, însă pe "ficus" nu. Ne-a învăţat profa să căutăm în dicţionar cuvântul care ne trebuie. Am căutat "ficus" ca să îi văd forma de genitiv să îmi dau seama de care dintre cele 5 declinări aparţine ca să ştiu ce terminaţii să îi pun la fiecare caz în parte. Am găsit "ficus, fici", deci este de declinarea a doua. Cică e greşit, că e de declinarea a patra. Îi arătai cum e în dicţionar. Cică e greşit în dicţionar. Îmi zic "fie, o fi greşit în dicţionarul ăsta pe care l-a luat tata", apoi mă uit în dicţionarele pe care le-a cumpărat profa pentru clasă şi găsesc tot "ficus, fici". Deci cum puii mei să fie "ficus" de declinarea a patra?
Mă rog... La exerciţiul cu traducere am scos frumos cuvintele cu toate formele, înţelesuri, chestii. Am nimerit câteva. Buuuun.
Ce mă deranjează cel mai tare e că unei colege, care, de asemenea, merge şi ea la olimpiadă, i-a pus pe lucrare, care este similară cu a mea, 9. 9, frate!
Şi pe portofoliu tot mie îmi făcu observaţie că ne e lene să scoatem nu ştiu ce şi bla, bla, bla.
Mă rog, mă dusei în bancă. Şi eu, fiind o tipă mai sensibiloasă şi plâng doar când mă enervez, începui să plâng. La sfârşitul orei, veni iar profa la mine şi începu să ţipe. Nu mai pricep nimic. Adică, na, să se ţipe în halul ăsta pe mine... Eu care răspund mereu la ore şi îmi fac temele şi învăţ... E ciudat.

Ideea e că nu prea mai vreau să mă duc la olimpiadă ...
Mi s-a mai întâmplat ceva de genul într-a opta, când domnul Mirea era "dezamăgit" de mine, dar era, de fapt, o strategie să mă facă să învăţ mai bine. Dar era altfel comportamentul dumnealui.

Aşa, cum ziceam, ideea e că nu prea mai vreau să mă duc la olimpiadă.
Om trăi şi om vedea!

Niciun comentariu: