duminică, 27 mai 2012

masca pe care o porţi a fost a mea

lui Paul Goma

când am coborât din cer tu arătai ca o picătură
m-am întrebat de ce nu zâmbeşti apoi am observat
că privirea ta era îndreptată spre altcineva
m-am întristat mi-au căzut buzele
după zece secunde mi-am revenit ţi-am arătat o fotografie
cu noi doi
ai strigat oooo daaaaa tată mi-a fost dor de tine
tocmai renunţasem la iubire
am crezut că mă transform
că voi primi bani ca cerşetorii din Paris şi că voi atârna
de ştreangul din mijlocul curţii ani la rând
fără să bage de seamă cineva că muştele dispar de acolo
de unde te aştepţi mai puţin
aşa tată iartă-mă vorbesc mult n-am mai vorbit cu nimeni de când ai plecat
ia loc îţi fac imediat un ceai sau poate vrei o cafea
ţigări n-am sunt prea scumpe pentru mine
te iubesc tată mi-a fost dor de tine
*
tatăl meu colorat
spune ceva de ce taci
*
pe fereastră nu se vede nimic
uite ţi-am adus casete video
cu naşterea ta
cu naşterea surorii tale
mereu mă încurc mă emoţionez
nu ştiu ce mi se întâmplă
gemenii încă mişcă în perna cu puf alb
*
uşa se deschide pe jumătate
nu te mişca o să plouă
uite a venit tata nu-l saluţi
ba da dar mai încolo acum ţi-am adus scrisorile
ceeeeee a venit tata cum să vină tata ai înnebunit
te aşteaptă lumea la spital şi tu te gândeşti la tata
presupun că nu mi-ai luat pantofii de la reparat
nu uita fetiţo
"când te iubeşte Dumnezeu îţi mai dă o gură-n plus"
dar s-a mai scris deja asta.

Niciun comentariu: