sâmbătă, 2 iunie 2012

my job is free-thinker

N-am scris ieri, deşi mi-aş fi dorit. N-am avut timp. Drept pentru care vă urez acum : La mulţi ani, dragi copii din oricine, de oriunde! :*

Mi-am aruncat azi un ochi (celălalt era pe politică, vă scriu mâine) pe antologia Festivalului de Poezie "Alexandru Macedonski", ediţia I, care se numeşte "Poeme de Mai devreme".
La fel ca la ediţia a doua, unde mi-au dat şi mie un premiu, nu pot să înţeleg cum s-au dat premiile.
Premiul I i-a revenit fericitei Ana Donţu. Prima poezie care apare în cărţulie se termină aşa : "totuşi nimic nu s-a întâmplat / dar mâna nu ştiu de ce tremură". Conform teoriei mele asupra scriitorului, acesta trebuie să aibă limba în care scrie la degetul mic, apoi să fie un psiholog bun, sociolog sau istoric, după caz. Când aveţi timp, intraţi pe blogul lui Andrei Păunescu, are o rubrică mişto numită "Emisiunile trece, perlele rămâne". Cred că poeta Donţu s-a inspirat de acolo.
* "dar totuşi" este un pleonasm. Sfârşitul poeziei sună cam aşa : "totuşi nimic nu s-a întâmplat / totuşi mâna nu ştiu de ce tremură" sau "dar nimic nu s-a întâmplat / dar mâna nu ştiu de ce tremură". Care vă sună mai bine?
* după mine, ar fi sunat mai drăguţ aşa : "nimicul deja s-a întâmplat / mâna tremură... nu ştiu".
N-am timp, aş căuta toate cele pe care le-am găsit greşite din punct de vedere al gramaticii să vă arăt. Sunt jalnice, greşeli de clasa a cincea.
Pot să zic că mi-au plăcut creaţiile Mariei Martelli şi ale Gabrielei Lazăra. Şi ale lui Mihai Ene, dar n-a fost concurent, ci a ţinut o lectură publică.
Dragi câştigători ai concursului, voi aţi făcut şcoală? Şcoală elementară? De şcoală de poezie nu vă întreb, că-s aproape sigură...

Până mâine, ascultaţi melodia asta :
http://www.youtube.com/watch?v=yianzs-HUxI
Merită! :*

Niciun comentariu: