marți, 2 august 2011

cărţi de citit - 12

. "Provizoratul istoric" de ASR Principele Radu al României .

Mi-am procurat volumul când am participat la conferinţa "Înţeleapta cârmuire", ţinută la Teatrul Naţional Marin Sorescu din Craiova, pe 22 mai 2011, în cadrul proiectului "Întâlnirile SpectActor", proiect început cu mulţi ani în urmă de scriitorul I.D.Sârbu, secretarul literar al teatrului, şi reluat acum de un alt secretar literar, scriitorul Nicolae Coande. Ţin să felicit pe această cale întreaga echipă de la teatru, care are grijă de cultura şi prestigiul craiovenilor.
La conferinţă, Principele ne-a vorbit foarte deschis despre draga noastră Românica, despre Royal Family şi despre elitele româneşti. M-a uimit atitudinea Domniei Sale, din două motive : într-o lume ce se poate rezuma la conflicte, Alteţa Sa ne spunea cum ar trebui condusă dezvoltarea pe un tărâm mirific ca cel pe care îl locuim şi preocuparea pentru promovarea valorilor naţionale pe plan internaţional.
Cartea are ca bază ideea de a avea o albie identitară, în care să ne regăsim cu toţii şi ni se relatează unele dintre demersurile Casei Regale ce au avut şi au ca scop promovarea ţării noastre.
Într-o discuţie pe care am purtat-o cu Ionuţ Pătularu, imediat după ce realizase o emisiune în care invitat era Principele, am ajuns la o concluzie : Alteţa Sa Regală a asimilat foarte mult în ultimul timp şi îi suntem oarecum datori că ne deschide ochişorii şi ne ajută să cunoaştem şi să ne cunoaştem.

Radu al României, după conferinţă, scriindu-mi un autograf, şi eu, îmbrăcată în albastru, care, în anumite culturi, înseamnă pace, iar la chinezi, dacă nu mă înşel, înseamnă moarte.

Niciun comentariu: