marți, 23 aprilie 2013

cărţi de citit - 55

. " Memoriile unei gheişe " de Arthur Golden .

Tocmai astăzi, când este Ziua Mondială a Cărţii, reuşesc să-mi mai conturez din visuri. Încercaţi să sărbătoriţi cumva Ziua asta din an sau măcar răspândiţi vestea - fiecare lucru, cât de mic, contează.
La început a fost filmul "Memoriile unei gheişe", văzut într-o noapte deloc furtunoasă. Mi-a plăcut. Mi-a atras atenţia în mod deosebit actriţa care juca rolul Mamehăi, Michelle Yeoh. E atât de frumoasă şi drăguţă şi delicată şiii... minunată! E adorabilă, pur şi simplu. Iar rolul o îmbracă perfect. Producţia cinematografică m-a convins că ar trebui, totuşi, să citesc cartea.
Aşa că am făcut-o. Cu oareşice dificultăţi - pe alocuri mă buşea plânsul. Unele scene sunt foarte emoţionante, n-aş fi rezistat în cazul în care eram în locul personajului principal, deşi, de multe ori, folosesc aceeaşi motivaţie în viaţă.
Lecturând, mi-am schimbat personajul preferat din Mameha în Nobu. Se aseamănă mult cu genul de bărbat pe care îl cred ideal.
Din povestea micuţei Chiyo, devenită mai apoi celebra gheişă Sayuri, poţi desprinde bucuria că te-ai născut într-o parte a vieţii Pământului mai confortabilă şi că îţi poţi permite luxul de a alege.
Mereu am fost sceptică şi am refuzat să mă apropii de cartea asta, pentru că oricum o citea toată lumea şi părea banală (bine, chiar e într-o măsură; nu se compară cu adevăratele cărţi-documentar), eram un fel de hipsteriţă. Dar acum nu mai sunt, nu mai deţin o atitudine la fel de aspră împotriva chestiilor mainstream. Şi cum spuneam, regret că n-am citit-o mai devreme. 

"Oare viaţa nu era decât o furtună care ştergea urmele a ceea ce fusese o clipă mai înainte lăsând în urmă un pustiu de nerecunoscut?"
"Mă privea cum şi-ar privi un muzician instrumentul în clipa dinainte de a începe să cânte: cu înţelegere şi virtuozitate."
"Durerea e un lucru foarte ciudat; suntem atât de neputincioşi în faţa ei."
"Nimic nu e mai bun decât munca pentru a te ajuta să treci peste o dezamăgire."
"Cum ar fi fost dacă aş fi ajuns la capătul vieţii mele şi mi-aş fi dat seama că mi-am petrecut fiecare zi aşteptând un bărbat care nu avea să vină niciodată?"

Un comentariu:

MikuMyuuki spunea...

Cartea asta:X cred c-a fost prima din seria cartilor asiatice pe care le-am citit, inca de pe la inceputul obsesiei mele
O super mega extra ador:X