luni, 18 aprilie 2011

cărţi de citit - 2

. "Umbră pentru cer" de Constanţa Buzea .

dacă nu ştiam că această poetesă a fost soţia lui Adrian Păunescu, nu mă apucam să citesc din munca dumneaei...
am prins o plachetă chiar de la prima ediţie, din 1981 de la editura Albatros.
stătui toată ziua cu "Umbră..." în braţe, cred că citi unele poeme de zeci de ori ... sunt perfecte! Buzea este prima poetă din contemporani pe care o ador! este atââât de complicată, de feminină, de dură ... exact ceea ce îmi trebuia mie într-o perioadă ca asta, în care nu mă regăsesc!
Poezia se ramifică, renaşte, are speranţe şi uită prin magii desluşite în priviri amoroase ceea ce o doare ... îmi aminteşte de nişte versuri din melodia "Bună seara,iubito!", cântată de Loredana Groza şi Ion Caramitru, "Bună seara, iubite, te aştept ca şi când numai dragostea noastră ar fi pe Pământ, mai presus de căderi, de măriri, de căderi de cuvânt!" ... splendid ! ... nu mă opresc aici, pentru că eu din fire nu mă mulţumesc cu puţin, şi am să mai caut volume ale Constanţei Buzea şi neapărat vreau să citesc jurnalul pe care l-a publicat în 2009, "Creştetul gheţarului".
Constanţa Buzea în fotografie :x

Niciun comentariu: