luni, 25 februarie 2013

cărţi de citit - 49

. " Sarra " de Nicolae Bălaşa .

Eram pe la le directeur prin birou cu nişte treabă. Avea ceva cărţi pe masă şi mă uitam prin ele. I-am zis să îmi împrumute câteva zile romanul.
Bănuiam că Nicolae Bălaşa scrie prost. Acum m-am convins. În principiu, ideea cărţii e drăguţă, aş putea fi generoasă să spun bunicică, dar modul în care este redată nu este tocmai unul reuşit. Romanul ăsta pare o imitaţie. Toată lumea ştie: copiile nu au valoare! Am avut impresia mereu că am mai citit asta undeva. Partea cu Sarra şi moş Gheorghe parcă e scoasă din Medelenii lui Teodoreanu (Olguţa cu moş Gheorghe), partea cu Avraam parcă e din Lolita şi pot fi identificate şi alte secvenţe. Un amalgam de idei ce nu se conturează una pe alta, nu sunt din acelaşi film.
Am doi prieteni comuni cu scriitorul, care m-au invitat pe la lansările dumnealui. Ceva parcă îmi zicea să nu mă duc :)) L-am văzut faţă către faţă o singură dată, anul trecut de Zilele Marin Sorescu (deh, e din familie! :D)  la TNC. Nu părea (foarte) inabordabil. Cândva, acum vreo doi ani chiar voiam să mă duc la casa de la Bulzeşti.
Totuşi, nu faceţi prostia asta!!

"uneori mi-e jenă că sunt aici, pe pământ" - asta chiar e tare bună!!
" - Asta e! Te-ai îndrăgostit şi tu puţin. La anii tăi, să zicem că ţine de firesc! E plăcut, nu?
- Mde! Nici măcar nu ştiu dacă aşa o fi... Dar dacă da, uneori aş vrea să fiu îndrăgostită tot restul vieţii, alteori... Mi-e ciudă că, tiptil, tiptil, fără să simţi, parcă te fură, câte puţin, câte puţin, un altul.
- Nu, te dăruieşti tu!"

Cum e să fii îndrăgostit puţin? plus multe greşeli de redactare, exprimare. s-a folosit "romantism" cu sensul de "reumatism". şi altele. Noi suntem intelectuali fini.

Niciun comentariu: