sâmbătă, 10 septembrie 2011

cărţi de citit - 15

. "Cine suntem" de Dan Puric.

Identitatea noastră religioasă începe să se degradeze, domnul Puric începe, sau mai bine zis, deja a început să ne propovăduiască despre starea de lucruri actuală a acesteia. Consider că este destul de dificil ceea ce face acest om.
Îmi permit să-l numesc pe Dan Puric martir. Are grijă de noi toţi, ne ajută să ne înţelegem identitatea şi ne îndreaptă spre acea cale bună. Sensibilitatea cu care face aceste lucruri este aproape singulară în spaţiul mioritic, iar curajul de a se avânta într-un astfel de proces este de admirat. Sinceritatea este cea mai importantă lecţie pe care ne-o dă autorul.
" Cartea conţine teme şi probleme de o actualitate dureroasă, aşa încât ea poate fi considerată o strădanie arheologică izbutită a etnicului românesc. Problema şi ideea de identitate e privită analitic din mai multe puncte de vedere şi stăruie asupra tensiunii : mutilare versus dăinuire şi regimul de exterminare versus tăria credinţei creştine." - Gheorghe Ceauşu
Mi-am găsit o parte de linişte în cuvintele lui Puric, poate pentru că "necazul este tragedia continuă a acestui popor, este inflaţia de griji, este întunecarea vieţii şi luminarea morţii." (Dan Puric)
Chiar şi după ce am terminat volumul, mi-a fost destul de greu să privesc ochii persoanei de pe copertă.

Niciun comentariu: