sâmbătă, 8 octombrie 2011

cărţi de citit - 18

. " fratele om " de Ion Maria .

Trebuie să încep cu trei lucruri foarte importante despre autor : este contemporan, locuieşte în Craiova şi este profesor de istorie. Deci are cam toate calităţile să-mi placă.
De ziua domnului Coande ( pe care a petrecut-o în Grecia, despre asta voi detalia în altă postare ), am reuşit să mă găsesc cu domnul Maria pe străzile oraşului în contratimp ca să-mi dăruiască ultimul său volum de poezie, " fratele om ". Un titlu cel puţin şocant, dacă stăm să analizăm modul în care se comportă oamenii cu semenii lor. Un titlu ce ne trimite cu gândul la faptele bune, la optimism, la progres. Un titlu ce ne trage de urechi şi ne ţine de mână simultan.
Poemele le pot descrie în doar câteva cuvinte, deşi nu sunt deloc simple, : umilinţă, speranţă, frumuseţe, ură şi timp. Cam aşa scrie poetul în nopţile când nu are lucrări de corectat. Am să folosesc un citat din spusele domnului Coande : " Ion Maria scrie o poezie mică, dar foarte concentrată." .
Şi o scriitură care pe mine m-a zdruncinat :


fântâna

în fiecare om
Dumnezeu a pus
o fântână
din când în când
mai aruncă o piatră
în fântână
să vadă dacă apa
se tulbură
sau nu

În dedicaţia pe care mi-a semnat-o pe cărţulie, domnul Maria spunea " pentru a-i fi sprijin ". Şi mare dreptate a avut!
Trăiască profesorii de istorie care sunt poeţi!

Niciun comentariu: