duminică, 24 noiembrie 2013

cărţi de citit - 73

. " piază rea " de Camilla Lackberg .

La cele mai recente ore de istorie am discutat cu profa despre modelul de educaţie/învăţământ suedez. Un prieten tocmai şi-a petrecut câteva săptămâni în Suedia. Vineri, chiar în ora de istorie am observat această carte pe banca Ellei şi nu am ezitat să i-o cer pentru week-end.
Pur şi simplu nu am putut să o las până n-am terminat-o de citit.
Camilla Lackberg (născută în 1974) este cea mai vândută şi apreciată scriitoare de romane poliţiste din Suedia. Volumele sale au fost traduse şi publicate în peste 30 de ţări.
Tehnica ei nu are nimic deosebit, nu iese în evidenţă prin construcţii dificile sau nemaiîntâlnite, iar uneori descrierile atât de detaliate devin sufocante. Dar nu pot nega faptul că ştie să te ţină în suspans. Fiecare capitol începe cu memorii ale criminalului în serie, atât de bine pus la punct.
Lars şi Hanna, doi fraţi gemeni, trecuseră prin nişte traume în copilărie, după ce fuseseră abandonaţi de mama lor alcoolică, iar prima femeie care îi luase sub aripa ei îi ţinuse izolaţi într-o pădure. Ceea ce le rămăsese bine întipărit în minte din acea vreme era povestea Fraţilor Grimm, "Hensel şi Gretel", devenind mai târziu semnătura proprie în crimele pe care le fac. Totul este descoperit de echipa de poliţişti din oraşul Fjallbacka, în frunte cu Patrick. Lucruri la care nu te-ai fi gândit niciodată se întâmplă.
Nordicii scriu bine, domne... Sunt geniali. 

Niciun comentariu: