joi, 1 august 2013

citate din "cartea Alcool" de Ion Mureşan

"Vai, săracii, vai, săracii alcoolici, / cum nu le spune lor nimeni o vorbă bună!"
"Şi chiar dacă se mai bâlbâie şi se mai poticnesc, / nu-i din cauză că ar expune idei teribil de profunde, / ci pentru că inspiraţi de tinereţe / ei reuşesc să spună lucruri cu adevărat emoţionante."
"Apoi au venit îngerii. Umblau pe el ca furnicile pe muşuroi."
"Ea îl vedea stând cu capul în jos în lumină."
"Şi nici noi, Doamne, noi, bătrânii, noi, înţelepţii, nu am înţeles. / Nu am putut. / Căci întotdeauna adevărul a fost opera unor oameni neîndemânatici."
"A venit toamna. Ziua de mâine n-o mai apuc."
"Iar mie mi-e frică. Mi-e frică. Mi-e frică peste măsură."
"eu te iubesc cu o iubire / de care foarte mândru nu-s"
"El e săculeţul în care ne-a fost trimisă inima lui."
"Iar când m-am trezit, încercam să mă dezvelesc şi nu puteam."
"Eu cânt forţa neagră din capul meu, / la ordinul forţei negre din capul meu."
"Din vorbă în vorbă le-a trecut viaţa."
"Toată vara am stat la umbra unui stejar bătrân, / ca unul ce nu mai are nimic de făcut, / căci Dumnezeu a făcut odată lumea / şi a făcut-o cât se poate de bine."
"Şi, deodată, lucrurile mi-au devenit limpezi, / ca atunci când scrii o poezie după ce ai plâns vreme îndelungată, / şi nu mai vrei să înţelegi nimic."
"Dar sufletele nu-s nici proaste, nici deştepte / ele doar dau lumină."

Niciun comentariu: