duminică, 4 decembrie 2011

ziceri drage ale oamenilor dragi!

Florin Iaru

"Plăcerea cititului e unică şi irepetabilă. Şi e şi polemică. Vreau să mă separ de masa de manevră a imbecililor şi maneliştilor şi afirm asta cu tărie. Mă doare în pix de mase. Ascultă, cei cărora le place cartea sunt 2%. Hai să ramanem între noi! Să-i lăsăm să moară proşti. Şi foarte majoritari!"

Nicole Coande

«Toate cărţile despre am scris mi-au plăcut, n-am nici o ezitare să spun asta, chiar dacă uneori am polemizat cu anumite idei ale autorilor sau cu un anumit defect al lor de ordin moral. Moralitatea artistului nu ne poate fi indiferentă, mai ales dacă este unul recunoscut şi apreciat, iar în operă am putea detecta urme ale unui defect sufletesc. Atunci, şi cuvântul va fi defect. În cele din urmă, cred că este relevant ceea ce spunea Karl Kraus, unul dintre maeştrii lui Wittgenstein: nu putem trece peste faptul că o propoziţie întreagă poate proveni de la o jumătate de om…
Poate că în epoca noastră relativistă – şi relativizantă – aşa ceva pare de-a dreptul injust. Doar s-au mai văzut cărţi bune scrie de canalii talentate.
Continui să cred că un om poate fi judecat, cu intelectul şi cu inima, după fructele vieţii sale. Un autor care nu înşeală în artă, orice ar însemna aşa ceva pentru didacţii supremaţiei esteticului, nu va face asta nici în viaţă».

Tudor Octavian

"Mai tîrziu, cînd am început să înţeleg cîte ceva din Beethoven şi Bach şi condiţia de geniu m-a scutit de grija de a nu fi niciodată întocmai lor, mi-am zis că nici talentul la ascultat nu-i de colea.
Nu trebuie să ai daruri de interpret ca să te bucuri toată viaţa de marea
muzică.E ca la o loterie a divinităţii."

Mihai Firică

"Îmi displace enorm să văd istoria autentică dispărând sub buldozerul ignoranţei şi al prostiei impetuase.
Pentru unii, mărgăritarele sunt banale, aşa că se simt confortabil lângă porci. Bieţii de ei, nu înţeleg nimic, însă îşi imaginează că, dacă murdăresc, tot mai rămâne ceva după ei, chiar dacă este vorba despre pete de noroi."

Mircea Cărtărescu

"Nu cred că există în lume un lucru mai ridicol decât să fii poet. Ba există : să fii poetesă.
Să-ţi propui tu, un om, o fiinţă căreia i s-a dat şansa nebunească de a exista şi de a reflecta asupra lumii, să ajungi doar un geniu este umilitor, este infim.
Eu sunt, în cele din urmă, căutarea mea de sine. Exist pentru că mă caut pe mine însumi. Nu mă caut ca să mă găsesc, faptul că mă caut pe mine însumi este semnul că deja m-am găsit."

Niciun comentariu: