joi, 7 iulie 2016

Brânzeturi cum se... cuVin: aventura cu număru' 4

Mi-am actualizat urechile dă Minnie şi-am plecat dimpreună cu prietenu' Alex Mihai (care se declară vinovat pentru şmenozeala din stânga) spre Vintage la Pasaj. Am uitat să iau o piatră-n gură, că vorba aia, am fost în premieră la locanta în discuţie. E pe gustul meu, cochetă şi cu servire bine pusă la punct. Mă face să mă simt ca acasă. Şi tocmai din acest motiv voi reveni, poate chiar în seara asta. Şi voi vă uitaţi la Franţa-Germania, nu?

Asociaţia Bloggerilor Olteni (cu domnul Daniel în frunte. Botea Daniel) şi DicţionarCulinar.ro (adică Alin Sîntimbrean. cu barbă de data asta) ne-au adus în faţă vinuri de la Crama Drăgaşi şi brânzică fermentată de la Horezu.

Mi-am ciulit urechile şi l-am ascultat şi m-am holbat la Răzvan Stanciu, reprezentantul cramei. Ne-a vorbit despre vinuri simplu şi concret, fără false efuziuni romanţioase. Domeniul Drăgaşi deţine o podgorie mică, de doar 7 ha de vie. Pe to do list -ul meu stă scris acu' că tre' să-mi fac bagajele şi o rezervare la pensiunea de acolo.

După formalităţile deschiderii evenimentului, mi-a fost turnat în pahar primul vin (din cele trei pe care le-am degustat, alături de aceeaşi brânză toate - premieră!). Pinot Gris 2015, devenit ma' fav. Alb demisec, cu #decât 12,4% alcool. Dacă ar fi să aleg un cuvânt pentru vinu' ăsta, n-aş putea. Aş alege trei: durere de cap. Că asta m-a apucat după ce l-am băut.

Brânzica minunată din producţia lui SC Five Continent este făcută 100% din lapte pasteurizat. Asta înseamnă că nu îngraşă? Întreb pentru o prietenă. Încă nu e disponibilă în comerţ, dar hei!, asta nu înseamnă că suntem cobai, ci băftoşi. Altă premieră, ce să vezi, am mâncat brânză cu miere. E Dumnezeu pe pământ. Jur pe roşu.

Şi ca o fomistă ce sunt, am mâncat şi miere pe pâine. Când i-am povestit, taică-miu m-a întrebat dacă era miere de salcâm. "Nu, boss, era de albine!", i-am răspuns eu serioasă.

N-am altă descriere pentru brânză, înafară de bani. Îi merită pe toţi. Şi combinaţia ei cu vinul... e energie. Pentru că toţi avem în noi o neştiută rezervă de energie care izbucneşte când viaţa ne pune la încercare.

Soarta m-a observat supărată-ntr-un colţ că nu câştigasem vin la extragerea de la final. Şi a hotărât să mă-mbăieze conţinutul paharului domnului Daniel. Io m-aş fi bucurat să mă-mbăieze un butoi ceva, dar sigur, fără telefon mobil la purtător. Mulţumiri lui Mihai Firică, m-a învăţat să-l resuscitez pe respectiv.

Vă las aici câteva foto, mă duc să pun vin la rece. Trebuie să sărbătorim cu ceva când Franţa va câştiga Campionatul European. Pupici cu sclipici
  
Alin Sîntimbrean, Răzvan Stanciu şi, cu două deşte-n sus, Daniel Botea
E pe veselie.

Niciun comentariu: