luni, 20 decembrie 2010

va recomand

hmm....nu mai citisem de mult o carte buna,buna...si auzind-o pe colega mea,tasu [sau pysy] ca tocmai citise o carte interesanta ,i-am zis sa mi-o dea si mie...mi-a luat-o fata de la biblioteca si mi-a adus-o vineri la scoala.
daca nu ma plictiseam ingrozitor...nu m-as fi apucat de citit.
deci...vineri am ajuns la pagina 92...si sambata,la tara[unde ma dusesem cu treaba ,nu asa :)):)) ] am terminat cartea...chiar a fost interesanta !

"Arsa de vie" - Suad ...in ea se abordeaza subiectul femeilor islamice carora li se hotaraste soarta de catre tatii lor.
povestea lui Suad nu este tocmai una fericita...fiind mic copil ea muncea foarte mult atat la camp,cat si acasa...avea un frate,pe care toti il adorau, si cateva surori.in Cisiordania[unde stateau ei],femeile care nasteau fete nu erau bine vazute,pe cand cele care nasteau baieti erau super-apreciate...astfel ca mama lui Suad mai nascuse cateva fete ,insa le omorase imediat dupa nastere.
personajul principal pacatuieste si ramane gravida inainte de casatorie...cumnatul acesteia fiind insarcinat cu arderea ei.el ii da foc,dar Suad scapa cu arsuri grave si este salvata de o anume Jacqueline de la o asociatie care milita impotriva legilor islamice.
dupa ce trece prin multe suferinte,Suad se recasatoreste in alta tara si impreuna cu sotul sau,Antonio,are doua fete...dar nu il uita nici pe fiul ei ,Maruan,pe care il nascuse in conditii groaznice.
finalul neasteptat este in favoarea nefericitei femei !

cartea este foarte recenta...Suad scriind aceasta carte la finele anului 2002...deci ar trebui salvate femeile astea !...eu,sincer,n-as suporta sa fiu tratata astfel!...pacat ca lor le este frica sa se revolte si cred ca tot ceea ce spun barbatii lor este sfant !

lectura placuta !

Niciun comentariu: